Varukorg
Hämta order...
Tom bild
Artikelnummer: Antal: 1 Pris: 1.050.00 DKK SEK
SEK
Pris exkl. moms 1.239,20 DKK SEK Totalt pris SEK

Handelsvillkor

Handelsvillkoren gäller alla köp på www.illumsbolighus.dk och vid andra distansförsäljningsavtal från 13 juni 2014.

 

Generella upplysningar

Illums Bolighus A/S
CVR-NR 26573394
Amagertorv 10
DK -1160 København K
[email protected]
Bank: registreringsnummer 4319  |  kontonummer 4783187558
Telefon: +45 33 14 19 41
Etablering 1941
 

Betaling

Du kan betala med följande kreditkort: Dankort, VISA/Dankort, VISA utländsk, EURO/Mastercard och Diners.

Genom att göra en beställning hos Illums Bolighus på www.illumsbolighus.dk garanterar du att informationen om betalning av din beställning är giltig och korrekt. När din beställning har accepterats och behandlats av Illums Bolighus kommer betalning att göras. Härmed godkänner du Illums Bolighus att utföra betalningskontrollen som Illums Bolighus anser vara lämplig.

Betalkortet du använder måste vara ditt. Alla innehavare av kredit-/betalkort är föremål för valideringskontroller och godkännande av kortutgivaren. Om emittenten av ditt betalkort avvisar betalningen är Illums Bolighus inte ansvarig för några förseningar eller uteblivna leveranser av din beställning. Ifall ditt kort godkännande och validering löper ut, förbehåller sig Illums Bolighus rätten att avbryta din beställning.

Köpet kommer endast att slutföras och tas ut på ditt konto när din beställning antingen skickas från Illums Bolighus eller när din beställning är redo att hämtas på Illums Bolighus i Amagertorv i Köpenhamn.

Kommunikation mellan betalningssystemet och korthållaren sker via en krypterad SSL-anslutning (Secure Socket Layer).

Genom banköverföring skyddas du inte av invändningssystemet.

 

Leverans Danmark

Vid leverans av möbler och stora lampor i Danmark läggs en fraktavgift på DKK 450-750 beroende på beställningens storlek. Leveransavgift för andra beställningar till Danmark börjar på DKK 30, -. I händelse av ej uthämtade beställningar förbehåller sig Illums Bolighus rätten att ta ut en avgift på DKK 30, - för kostnaderna som lagts på Illums Bolighus.

Leveranstiden i Danmark är 1-5 arbetsdagar efter att din beställning accepteras under förutsättning att produkterna finns i lager. Vi gör reservationer för sålda eller utgående varor. Du kommer att kontaktas om vi inte kan följa den angivna leveranstiden. Ovanstående leveranstid gäller också när du hämtar din beställning i Illums Bolighus på Amagertorv i Köpenhamn.

När du hämtar din beställning i Illums Bolighus på Amagertorv, debiteras ingen frakt. När du får ett e-postmeddelande om att din beställning kan hämtas, kan du hämta den i vår servicekassa på tredje våningen på Amagertorv. Vänligen ta med en kopia av detta e-postmeddelande och ID vid upphämtning.

 

Leverans utomlands

Illums Bolighus levererar till hela världen. Internationell frakt beräknas automatiskt innan du gör köpet, baserat på volymen på din beställning och den angivna leveransadressen. Du godkänner den angivna frakten genom att slutföra ditt köp. För ej uthämtade beställningar förbehåller sig Illums Bolighus rätten att ta ut en avgift som är lika med ovanstående fraktsatser för kostnaderna för sändningen till Illums Bolighus.

Förväntad leveranstid i Europa är 5-7 arbetsdagar efter att din beställning accepteras under förutsättning att produkterna finns i lager. Vi gör reservationer för sålda eller utgående produkter.

Leveranstider är inte garanterade och bör därför betraktas som vägledande. Illums Bolighus kan inte ansvara för försening om leveranstiderna inte uppfylls av fraktfirman.

Förväntad leveranstid utanför Europa är 12-14 arbetsdagar efter att din beställning har accepterats under förutsättning att produkterna finns i lager. Vi gör reservationer för sålda eller utgående produkter.

Leveranstider är inte garanterade och bör därför betraktas som vägledande. Illums Bolighus kan inte hållas ansvarigt för försening om de vägledande leveranstiderna inte följs av ett fraktföretaget eller de lokala tullmyndigheterna.

 

Skatter, avgifter och tull

Skickar du varor:

  1. Från ett EU-land till ett annat EU-land behöver du normalt inte betala skatter och avgifter, eftersom andra EU-länder är undantagna från detta enligt reglerna om fri rörlighet för varor inom EU.
  2. Till ett land utanför EU måste du vara medveten om att varorna kan hållas kvar i tullen och att varorna kan bli föremål för lokala skatter, avgifter och tullar. Illums Bolighus tar inget ansvar för skatter, avgifter och tullar.
  3. Om du beställer från ett EU-land som ett registrerat företag betalar du dock inte moms om du anger momsnummer.

 

Spårning

När din beställning har skickats från Illums Bolighus får du en leveransbekräftelse och spårningsnummer via e-post. Med detta spårningsnummer kan du spåra din beställning från leveransen tills den kommer till leveransplatsen. En sändning kan vanligtvis spåras 12 timmar efter det att spårningsnumret har mottagits.

Om du har några frågor angående din beställning eller leverans. Vänligen kontakta oss på vardagarna kl. 9-17:

Telefon: 33 14 19 41

E-post: [email protected]

 

Ångerrätt

Du har en förlängd ångerrätt på 30 dagar när du handlar på Illums Bolighus. Dina villkor för ångerrätt av ditt köp beror på när du använder din ångerrätt inom de 30 dagarna. Se uppdelningen i A och B nedan:

 

A. Villkor för utövande av ångerrätten inom de första 14 dagarna:

Du måste meddela oss inom 14 dagar efter mottagandet att du vill avbryta ditt köp. Det är du som måste dokumentera meddelande om avbokningen. Vi uppmuntrar dig därför att skicka det till Illums Bolighus på e-post [email protected] I ditt avbokningsmeddelande ska du göra det klart för oss att du vill utöva din ångerrätt. Du hittar standardformuläret för avbokning längst ned i detta dokument.

Du kan inte ångra genom att vägra att ta emot varan utan att meddela oss tydligt.

Du måste meddela Illums Bolighus att du utövar ångerrätten. Du måste skicka din beställning tillbaka till oss utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att ha meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste bära de direkta kostnaderna i samband med retur av varan. Vid retur är du ansvarig för att föremålet är ordentligt förpackat. Faktura måste bifogas vid retur av varor.

Vissa varor kan inte returneras med vanlig post på grund av sin sort. Detta gäller möbler och stora lampor. Kostnaden för avkastning förväntas uppgå till högst 2 000 DKK

 

Din ångerrättsperiod löper ut 14 dagar efter den dagen:

a) du har mottagit produkten

b) får den sista artikeln i fysisk besittning när det gäller en överenskommelse om flera olika artiklar som beställs i en beställning och levereras individuellt

c) får den sista parten eller den sista delen i fysisk besittning när det gäller ett avtal om leverans av en produkt som består av flera partier eller delar

 

Produktens skick när du returnerar det (A):

Du är endast ansvarig för någon försämring av produktens värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå produktens sort, egenskaper och funktion. Med andra ord - du kan prova föremålet på samma sätt som om du provade det i en fysisk butik.

Om föremålet är provat utöver vad som beskrivs ovan, anser vi att den har används. Det innebär att du vid avbokning av köpet endast får en del eller ingen av inköpsbeloppet, beroende på produktens handelsvär

Därför måste du göra samma sak som du hade gjort i en fysisk butik för att få hela köpesumman. Du kan prova föremålet, men använd det inte för verkligt bruk.

 

Återbetalning av inköpsbeloppet (A):

Om du ångrar ditt köp återbetalar du naturligtvis det belopp du betalade oss. Vid eventuell nedskrivning som du är ansvarig kommer detta belopp att dras av.

Om du använder din avbeställningsrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som mottagits från dig. Inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår till följd av ditt val av en annan leveransform än den billigaste formen för leverans som vi erbjuder) utan onödigt dröjsmål och i alla fall inom 14 dagar efter det att vi fick ett meddelande om ditt beslut att säga upp detta avtal. Vi kommer att göra återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har gått med på något annat.

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte har lämnat dokumentation innan du returnerar den.

 

B. Villkor för utövande av ångerrätten från den 15:e dagen till den 30:e dagen efter leveransen är (B):

Din avbokning från 15 till 30 dagen efter leverans är:

Om du vill returnera en artikel mellan den 15:e dagen och den 30:e dagen efter leveransen måste du ha returnerat varan Illums Bolighus inom den 30 e dagen. Vi rekommenderar därför att skicka meddelande om din återkomst till e-post [email protected] Varorna som returneras under denna period måste returneras i ej använt och oskadat skick, liksom i icke-skadat originalförpackning.

Du måste bära de direkta kostnaderna i samband med retur av varan. Vid retur är du ansvarig för att produkten är ordentligt förpackat. Faktura måste bifogas vid retur av varor.

Vissa varor inte returneras med vanlig post på grund av sin sort. Detta gäller möbler och stora lampor. Returkostnader förväntas uppgå till maximalt ca. kr 2.000, -

 

Varans villkor när du returnerar det (B):

Varorna som returneras under denna period måste returneras i oanvänt och oskadat skick, och även i icke-skadat originalförpackning. Föremål som är förseglade får inte returneras med en trasig försegling.

 

Återbetalning av inköpsbeloppet (B):

Om du ångrar ditt köp återbetalar du naturligtvis det belopp du betalade oss. Vi återbetalar varans belopp om varan returneras i oanvänt, oskadat skick och i icke-skadat originalförpackning.

Vi kommer att göra en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde i den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte har lämnat dokumentation innan du returnerar den.

 

Varor som är undantagna från ångerrätten:

Följande typer av varor är undantagna från ångerrätten:

  1. Leverans av varor som görs enligt konsumentens specifikationer eller har fått en personlig prägel. Exempelvis föremål som tillämpas på gravering, sandblästring eller annan personifiering, specialmål och liknande.
  2. Leverans av varor som sannolikt kommer att försämras eller bli föråldrade snabbt. Exempelvis hudvårdsserier, kosmetika och liknande.
  3. Leverans av förseglade varor som inte är av hälsoskydd eller hygieniska skäl lämplig att returneras och där tätningen har brutits efter leverans. Exempelvis täcken, kuddar, hudvårdsserier och liknande

Du förlorar din ångerrätt om;

- du bryter tätningen på varor som inte är lämpliga att returnera av hälso- eller hygienskäl.

 

Om du ångrar köpet måste artikeln skickas till:

Illums Bolighus A/S

Amagertorv 10

1160 København K

Att: Online

Du kan också avbryta köpet genom att tydligt meddela och skicka det personligen på ovanstående adress.

 

Vad ska jag skicka tillbaka?

Du måste bifoga en kopia av fakturan. Expeditionen går snabbare om du också fyller i vårt vanliga avbokningsformulär, se det nedan. Notera! Vi mottager inte paket som skickas per efterkrav.

 

Om det är något fel med varan?

Inköpslagens bristregler kan gälla för inköp av varor.

När du handlar på www.illumsbolighus.dk har du naturligtvis 24 månaders reklamationsrätt. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad, ersatt, återbetald eller rabatterad, beroende på den specifika situationen.

Naturligtvis är det ett krav att klagomålet är motiverat och att felet inte inträffade på grund av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Som utgångspunkt betalar kunden för returkostnaderna tills klagomålet har godkänts av leverantören.

 

Hur snabbt ska jag reklamera?

Du måste reklamera inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet i varan. Om du reklamera inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid (förutsatt att du annonserar inom 24 månader efter köpet).

 

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Om klagomålet är motiverat kommer vi naturligtvis att ersätta dina (rimliga) fraktkostnader.

Varan skickas till:

Illums Bolighus A/S

Amagertorv 10

Dk-1160 København K

Att: Online

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss. Vänligen ange vad problemet är så detaljerat som möjligt när du returnerar varan. Notera! Vi får inte paket som skickas per post eller liknande.

Kom ihåg att varan alltid måste returneras i korrekt förpackning och kom ihåg att få ett kvitto för frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

 

Förbehåll

Vi gör allt för att priser, erbjudanden, designnamn, leverantörsnamn och annan information på vår webbplats är korrekta. Vi tar dock förbehåll för pris- och stavfel samt skatteförändringar. Om vi upptäcker ett prisfel vid köp online, kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt.

 

Överklagande

Om du vill överklaga ditt köp, vänligen kontakta:

 

Illums Bolighus A/S

Amagertorv 10

Dk-1160 København K

Att: Online

[email protected]

Telefon: +45 3314 1941

 

Om vi inte kan hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till relevanta styrelser i området om villkoren är uppfyllda. Ett av villkoren är att du måste ha kontaktat näringsidkaren innan du fortsätter:

 

Konsumentklagomål

Konkurrens- och konsumentbyrån

Carl Jacobsens vej 35

2500 Valby

Tlf.: 4171 5000

www.forbrug.dk

 

Du kan också använda EU-kommissionens online-klagomålsportal, som dock främst kommer att vara relevant om du är en konsument med bosatt utanför Danmark. Du hittar reklamationsportalen här:


http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Integritetspolicy

Vad gör vi med din personliga information?Läs vår integritetspolicy här
 

Förbehåll för bildbehandling

Datorskärmar kan ställas in annorlunda och kan variera mycket i storlek. Därför kan färgreproduktioner variera mycket beroende på skärmen. Illums Bolighus garanterar inte att färgerna du ser på skärmen återspeglar exakt färg på objektet.

Illums Bolighus försöker emellertid att beskriva artikeln så bra som möjligt. Du är alltid välkommen att kontakta Illums Bolighus kundtjänst för mer information om varor.

____________________________________________________________________________________________________

Förlaga till ångerblankett

(detta formulär kommer att fyllas i och returneras endast om ångerrätten gäller)

  • Till (här läggs handlarens namn, fysiska adress och, i förekommande fall, faxnummer och e-postadress till näringsidkaren själv)
  • Jag/vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) vill utöva ångerrätten i samband med mitt/vårt (*) köpeavtal för följande varor (*)/tillhandahållande av följande tjänster (*)
  • Beställde den (*) / Mottog den (*)
  • Konsumentens namn (konsumentens namn)
  • Konsumentens adress (konsumentens adress)
  • Konsumentens underskrift (konsumentens underskrift)
  • Datum

(*) Det ikke relevanta är understruket